Digitaalinen oppimisympäristö täydentyi kaikissa
hankkeen yksiköissä. Saimme käyttöömme uusia iPadeja. Näistä on ollut paljon
riemua arjen toiminnoissa ja oppimistilanteissa.
PIKKOLAN PÄIVÄKOTI
" Syksyn aikana on tiimeittäin ja koko talon
kesken tehty yhteistä suunnitelmaa tilojen saamiseksi toimiviksi. Uusia
hankintoja on tehty pitkin syksyä ja niiden saapuminen on kestänyt useita
viikkoja. Yhdessä on pohdittu fyysisten tilojen jakamista erilaisiin ja
toimiviin leikkitiloihin/leikkialueisiin, lasten mielenkiinnon kohteita ja
leikkitaitojen kehitystasoa ryhmien sisällä. Näiden näkökantojen pohjalta on
alettu rakentamaan lapsille houkuttelevia ja oppimista edistäviä
leikkikokonaisuuksia. Molemmissa ryhmissä leikki nähdään merkittävänä
varhaiskasvatuksen työtapana."
HUUTIJÄRVEN PÄIVÄKOTI
"Henkilökunta on osittain vaihtunut ja lisääntynyt
siitä ajasta, kun hanke alkoi. Syksyn kiristyneet pandemiarajoitukset näkyivät
myös yhteisöllisyyden vähentymisenä niin lasten leikeissä yli ryhmärajojen ja
tilojen käytössä kuin henkilökunnan ja vanhempien fyysisten kohtaamisten
vähentämisenä."
SUORAMAN PÄIVÄKOTI
"Henkilöstön asenteet ovat muuttuneet entistä
sallivammiksi sisällä liikkumisen suhteen. Pirtissä saa juosta ja liikkua
monipuolisesti. Muutos on jatkuvaa eli muokataan oppimisympäristöä tarpeen
mukaan koko ajan. Leikki voi muuttaa paikkaa ja leluja voi siirrellä tarpeen
mukaan. Eri ryhmillä ja lapsilla on erilaiset tarpeet.
Pajupillin käytävä on ollut kovassa käytössä. Joka
päivä siellä on jonkinlainen liikuntaleikki menossa. Välillä lapset tekevät
ratoja ja toisinaan liikutaan vatsalaudoilla."
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti